2015. március 9., hétfő

Aliens: Colonial Marines (2013)

Szerintem erről a játékról, minden játékos és/vagy Alien témában kicsit jártas ember hallott. Egyrészt nem egy régi darab másrészt a körülötte kialakult  kamionnyi negatív kritika és botrány miatt. Röviden már maga a készülési ideje is a játéknak sem piskóta ami hat év. Ez már kapásból aggodalomra adott okot, ám mikor elkezdtek szállingózni az első gameplay videók mindenki bizakodó lett. Ez így is maradt egészen a játék megjelenéséig, amikor is robbant a bomba. A program nem úgy nézett ki hogy kell, a beígért csapatos taktikai harcok elmaradtak, az AI gyötrelmesen rossz (még az alieneké is alien mércével) és hát a sztori nos hát... az se találja fel a spanyolviaszt. Persze ezek után a vevők jogosan háborodtak fel hogy nem azt kapták amit az előzetesek alapján vártak és visszakövetelték a pénzüket. Persze a kiadó és a fejlesztőcég egymásra kezdett mutogatni amiből aztán egy szép nagy per is kisült, aminek a lényege aztán nem az lett hogy át lettek e verve a vásárlók ha nem hogy ki verte át a két fél közül...

A történet: 17 héttel az Alien 3 után járunk, amikor is egy Tengerészgyalogos csapatot küldenek válaszolva a második filmben szereplő Dwayne Hicks tizedes segélykérő üzenetére. Mi is eme kompánia tagjai lennék, név szerint Christopher Winter Tizedes aki egy szakasznyi társával azt a feladatot kapja, hogy vizsgálja ki Hicks tizedes és társai eltűnésének rejtélyét. Át is nézünk az osztag által hátrahagyott hajóra, de természetesen nem találunk mást csak az idegenek hordáját.

Mindenekelőtt közölném hogy én kimaradtam a tűkön ülve váró fanok tömegéből mert akkor egy gyenge vassal rendelkeztem így nem néztem trailereket hogy ne fájdítsam a szívem. Megjelenéskor egy rövid időre kipróbáltam, de mivel szaggatott erősen nem maradt meg sok minden. Most, nem sokkal azután hogy végigvittem már tudok véleményt alkotni. Egyrészt mivel nem befolyásoltak a bemutatók és már mindenhonnan hallottam vagy tízszer hogy ez a játék mennyire szar, szinte nulla elvárással ültem le játszani. Ezzel a hozzáállással a játék nekem egy közepes benyomását keltette. Hogy miért?

Nos kivételesen először a negatívumokon: a grafika nálam ez egyik utolsó szempont egy játéknál, és hiába az unreal egine 3 ezen látszik hogy tényleg nem foglalkoztak vele eleget. Ezt is csak azért mondom mert ekkortájt jelentek még meg szebb UE3-at használó játékok is. Taktikázás valóban nincs, ami még nem lenne baj, de amikor az épp aktuális társam beáll közém az éppen rám (mert persze csapattársam észre sem veszik az ellenfelek) ugrani készülő arctámadó közé az eléggé húzós. Ebből következik hogy az inteligenciája mind a csapattársaknak mind az ellenfeleknek valóban halovány. Még az alieneknek csak megbocsájtom, de a fentebb említett tűzvonalba állás mellett megemlíteném a Weyland Yutani zsoldosainak természetellenes ragaszkodását a fedezékükhöz. ugyanis nem képesek otthagyni és tovább onnan. mindig egy fix pont körül lófrálnak és telibe lesz*rják hogy te most hanyadik golyót ereszted beléjük. A történet próbálja a második film sikerét és életérzését meglovagolni és vannak benne ügyes próbálkozások, de néhány dolog elveszi még ezt is. Gondolok itt pl a rossz minőségű átvezető animációkra és még egyszer hangsúlyozom hogy nem fektetek nagy hangsúlyt a grafikára, de néha úgy éreztem hogy a Half Life 2-nek jobban animált karakterei vannak, ami egy UE3-at használó 2013-as játéknak cinkes. És ott vannak a sablon mondatok. Te jó ég! A játék felénél már kitaláltam egy ivós játékot miszerint mindig kell inni egy felest ha valaki még egyszer kimondja a játékban hogy "Senkit sem hagyunk hátra" vagy "Oourra mindhalálig".
Garantálom nem érünk a játék végére egyhamar. A játékmenet még csak csak elmenne, ha egy Call of Dutyról lenne szó... de ez egy Alien játék... Ezt csak erősíti hogy Vannak olyan missziók (meglepően sok) amikor xenomorfokkal nem is találkozunk csak We-Yu zsoldosokkal. Az hogy több volt benne a tűzharc mint hogy paráztam volna minden sarkon erősen emlékeztetett a F.E.A.R.-re, persze negatív értelemben.


Hogy eme panaszáradat után hogy lett a játék nálam mégis egy közepes. Az egyik ok nyilván hogy alacsony elvárásaim voltak, meg hozzá lehet venni a rajongó faktort is hogy örültem a xenók újbóli felbukkanásának egy játékban. Ott voltak a hangok is. A zene minden kétséget kizáróan visszaadja a Bolygó Neve: Halál hangulatát és ha még ez nem lenne elég hallhatóak lesznek régi ismerőseink is a filmekből. Olyanok mint Lance Henriksen (Bishop) vagy Michael Biehn (Hicks tizedes). Egyelőre csak az alapjátékkal játszottam a Stasis Interrupted kiegészítővel nem foglalkoztam, de majd
valamikor pótolom ha lesz rá időm...


Ez a játék egy váratlan bukás, ami után vegyes érzelmekkel vagy teljesen rossz szájízzel kelünk fel a monitor elől. Szerencsére az Alien sorozatunk (egyelőre) utolsó darabja már sokkal másabb stílust képvisel. Vagy mondhatnám úgy is: Izoláltabb...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése