2015. április 17., péntek

Könyv: Steve Crawford - SAS Enciklopédia

Na eddig tartott az oldal játékokra való szakosodása, amit most egy könyvről szóló cikkel törnék meg. Nem is kezdhettem volna nehezebbel mint egy enciklopédiával. Igaz nem nevezném a szó szoros értelemben annak, de azért mégis jobb ha ráaggatjuk ezt a jelzőt.

Mint ahogy a nevéből is kitűnik az SAS Enciklopédia a brit elit egységgel, a Különleges Légi Szolgálattal (Special Air Service) foglalkozik részletesen és azt kell mondjam maradéktalanul eleget is tesz feladatának.

Ahogy férfi létemre sosem szerettem a focit úgy nem voltam igazán soha egy katonáskodós típus se. Egy időben aztán megnőtt az érdeklődésem a e téma felé köszönhetően a Modern Warfare sorozatnak. Abban a játékokban hallottam először az SAS alakulatról is. Egy halom hasonló témakörű játékot végigjátszottam és elolvastam megannyi SAS-ről szóló cikket.

Maga a könyv szerkezetileg három részből áll. Az egyikben az ezred történetét meséli el, a másodikban a harcászat kerül bemutatásra, a harmadikban pedig a felszereléseket vehetjük jobban szemügyre. Mindez persze rengeteg ismeretet foglal magába, ám meglehetősen szárazon írja le őket (bár lehet túl sokat várok egy enciklopédiától). Ez a történeti résznél is igaz (egy-két kivétellel), viszont a harcászati módszerek taglalásánál önismétlést véltem felfedezni, mikor bizonyos eljárásokat a történeti részben már leírtakkal próbáltak illusztrálni, ezzel újra leírva a megtörtént eseményeket. Ezért természetesen a könyv egy idő után unalmassá válhat azoknak akik nem annyira militarista beállítottságúak.

Hozzáteszem pozitív jellemzőként hogy a rengeteg katonai dolog mellett foglakozik egy-két fejezet a szélsőséges körülmények közötti túlélésről is, amiről azért jó volt olvasni és kicsit kiragadott a különböző hadműveletek egyhangúságából.

A könyvet abszolút nem tudom mindenkinek ajánlani, kivéve azoknak akik nagyon érdeklődnek a hadi technológia és hasonló dolgok iránt. Én egész eddig nem tudtam eldönteni hogy viszonyuljak ehhez a témához, de elolvasva az enciklopédiát rájöttem, nem áll hozzám annyira közel a "katonadolog"  mint gondoltam.

A következőkben újra visszatérek a játékokhoz és meglátogatom a Határföldeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése