2015. március 6., péntek

Aliens Versus Predator 2 (2001) AVP2 - Primal Hunt (2002)

A következő AVP játék 2001-ben jelent meg és azt kell hogy mondjam méltó folytatása lett az előző résznek és személy szerint a három AvP játék közül nekem ez a kedvencem. Ez leginkább egy
számomra fontos elem miatt van mégpedig a történet és annak hangulata. 51 évvel járunk az Alien 3 után. A Weyland Yutani (a gonosz cég aki kísérletezgetni szeret az alienekkel ami aztán
rendszerint katasztrófába torkollik) a filmből ismert LV-426-on lévő elhagyatott űrhajóban (az első filmben itt találják meg az Alien tojásokat) a vállalat tudósai olyan adatokat találnak,
ami egy másik bolygóra vezeti őket ahol egy újabb ilyen rejtélyes hajót találnak, na meg persze egy halom alient... A Társaság itt építi fel megfigyelő központjait, amiket zsoldosokkal
védenek. Természetesen ahogy az lenni szokott egy incidens keretén belül, az Alienek betörnek a komplexumokba, ami miat megjelenik a Gyarmati Tengerészgyalogság is és a Predatorok is épp
ekkor tartják vadászatukat a bolygón...

A történet egybefüggő és kapcsolódik egymáshoz. A történések közben előfordul hogy össze is fut a játékos által irányított ember a játékos Predatorral.  Itt ott ugyan ugrál az időben, de ezeket
mindig kiirja a HUD a képernyőre.

Természetesen továbbra is választhatunk a három faj közül, de most végre nem egyszerű vezérelt pixelhalmazokat irányítunk, hanem karaktereket. vegyük csak sorra az újdonságokkal együtt
Az Alien kampányban "a Harcos"-t irányíthatjuk, aki fajtársaitól eltérően nem csupán agresszív, hanem inteligens is. Őt irányítva okozzuk a fentebb említett incidens, milatt az egyik
komplexumból igyekszünk visszaszökni a Kaptárba. Az Alien irányítása nagyrészt maradt az előző részből. Tudunk falra mászni és az elenfél koponyájának elfogyasztásával vagy egyém maradványainak
szétkaszabolásával tölthetjük újra életünket. Lett azonban viszont egy fontos újítás ami nekem nagyon bejött, mégpedig hogy az Alien életciklus elején kezdjük a játékot, tehát arctámadóként kapjuk
meg az irányítást. Ez azért ad egy pluszt az Alien amugy nem valami ütős játékmenetéhez pl.: arctámadóval keresni egy "magányos" élő embert, akit nem lőnek cafatokká a többiek, ha belerakjuk a embriót,
majd a kikelt kis Melkasrobbantóval keresni egy elszigetelt élő táplálékforrást(csóri macskák)...

A Tengerészgyalogos küldetésekben Andrew Harrison (becenevén Frosty) bőrébe bújunk. Frostyt
csapatával azért küldik a bolygóra, hogy kiderítse mitörtént azokkal az állomásokkal, amikkel megszakadt
a kapcsolata a Társaságnak. Itt a fegyverek nagyrésze maradt, habár vannak újak is, de a két kedvenc új "eszközöm" a kis hordozható hackelő terminál, amivel mindenféle ajtót fognk kinyitni és a játék
vége felé használt Exosuit, ami a katonai változata a Bolygó Neve: Halál-ban látott rakodógépnek, azzal az eltéréssel, hogy itt nem villák vannak a "jármű" kezén, hanem golyó és lángszóró valamint lézersugár és
rakétavető. A játékmenet még mindig félelmetes, bár érezhetően vesztett valamit a parafaktorból, de lehet hogy ez csak nehézségi szint kérdése. A közepefelé, mikor kitörünk a komplexumból, kicsit leül a történet,
de ezt leszámítva engem végig lekötött Frosty kalandja.

A Predator pályákat egy magasrangú vadásszal visszük végig akire a játékban csak "a Herceg"-ként hivatkoznak. Főszereplőnk klánja egy fajtásuk üzenetét követve érkezik a bolygóra, ahol később aztán Herceg szembesül
egy emberrel (aki itt a zsoldosok tábornoka), akit egy 20 évvel ezelőtti vadászaton önhibájából életben hagyott, így most vadászunk nekilát hogy befejezze az akkor félbehagyott munkáját és visszaszerezze becsületét.
Egy két új fegyvertől eltekintve a játékmenet maradt ugyanaz ami eddig. Eleinte embereket , majd ahogy haladunk előre Alieneket is adázhatunk. Komolyabb para csak az utolsó pályán ért engem, de egyébként teljes
magabiztossággal nyomtam végig. A történet itt is csak a komplexumból való szökés (amit Frostynak köszönhetünk), ami kicsit kizökkent de ennek ellenére élvezhető ez is.

Kontra: Lehet én vagyok béna, de a Predator diszk valahogy elvesztette dinamikáját. A játék vesztett kicsit az előző rész hangulatából, ám még mindig elég magason teljesít.

Összességében mondható tehát hogy a második AvP játék kijavította az előző rész hibáit (mentési rendszer, történet) ám kissé átalakította a hangulatot ha nem is maradéktalanul pozitívan.

2002-ben készült a játékhoz egy kiegészítő Primal Hunt alcímmel, ami nekem nem jött át.: A történet egy rejtélyes lelet körül forog, amit mind a predatorok mind az emberek megakarnak szerezni.
Két idősíkot is felölel a sztori az egyik 500 évvel a másik pedig 5 héttel az alapjáték eseményei előtt játszódik. Pár ismerős karakter is visszaköszön. Az emberi kampányban is az AVP2-ből megismert
zsoldost, Dunyát irányíthatjuk, a Predator oldalon egy Ősi Predatort, aki 500 évvel az incidens előtt lehibernálta magát és a Weyland Yutani ébreszti fel, Alien vonalon pedig nem mást irányíthatunk
mint egy Predalient. Talán ez az utóbbi újítás ami érdekes lehet. Azt tudom hogy emberi kampányt sosem vittem végig mert valahol az elején meguntam mikortöbb tíz tojás volt előttem egy teremben és
hiába álltam méterekkel az egyik ilyen előtt, az azonnal kinyit. Ha még ez nem is nagy gond hozzá tenném hogy az arctámadókat valami baromi nehéz megölni. így aztán eléggé eltudja venni az ember kedvét
mikor 3-4 ilyen kis sunyi rohadék futkározik utánad, amiket még volt hogy Smartgunnal sem találsz el, ráadásul egyből képesek kinyírni.

Valami történhetett a Fox háza tálján (lehet hogy  az akkoriban megjelent borzalmasan rossz AvP filmek miatt), mert nem jelent meg az újabb Avp játék csak a kiegészítőtől számolva összesen 8 év múlva.
Legközelebb 2010-ben vált a galaxis újra csatatérré...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése